TND Amendementen Verkiezingsprogramma 2021

Beste leden van het Thematisch Netwerk Defensie,

Het is jullie vast niet ontgaan. Vandaag is het conceptverkiezingsprogramma voor aanstaande Tweede Kamerverkiezingen gepubliceerd. Zie https://www.vvd.nl/content/uploads/2020/11/Concept-verkiezingsprogramma-TK-VVD-2021-2025.pdf. Nu breekt er een boeiende fase aan, waarin er amendementen ingediend kunnen worden. Als TND richten we ons uiteraard op de aspecten die raken aan Defensie.

Hieronder treffen jullie de uitgangspunten en stappen die we zullen doorlopen.

• Er dient een algemene ledenvergadering (ALV) te worden gehouden. Deze dient 1 week van tevoren bekend te worden gesteld bij de leden van het TND. De secretaris zal een mail richten aan de leden van het TND. Deelnemers kunnen zich aanmelden voor de ALV door een mail te sturen naar secretaris@defensie.vvd.nl;
  • Degenen die zich hebben opgegeven ontvangen twee dagen voor de digitale bijeenkomst een link tot deelname en de te bespreken amendementen. De secretaris zal nagaan bij het Hoofdbestuur of de deelnemers bevoegd zijn tot het uitbrengen van hun stem (Statuut, art. 6.5);
  • Tijdens de ALV worden de amendementen van de leden besproken. Het TND kiest ervoor om de leden hun amendementen uiterlijk op 12 november voor 12:00 uur aan te laten bieden bij de secretaris via secretaris@defensie.vvd.nl. De indiener maakt gebruik van het formulier zoals deze staat op MijnVVD. Andere formats worden niet in behandeling genomen;
  • Op 17 november, 19:30 uur, organiseert het TND een online ALV. Deze vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van het TND. De voorzitter zal de indieners het amendement laten toelichten, waarna er middels een meerderheid van de stemmen zal worden bepaald of het amendement wordt doorgezet ter bespreking op 7 december (zie verder). Er kunnen geen nieuwe amendementen worden opgebracht op 17 november.;
  • De vastgestelde amendementen zullen op 20 november, voor 12:00 uur, door de secretaris van het TND worden aangeboden bij het Hoofdbestuur via een speciale applicatie op MijnVVD;
  • Op 4 december wordt er een leeswijzer gepubliceerd waarin het Hoofdbestuur de amendementen van een advies heeft voorzien;
  • Ter bevordering van de effectiviteit worden er verschillende sessies georganiseerd waarin betreffende amendementen per thema worden behandeld. Voor het TND vindt dit plaats op 7 december, 19:30 uur. Ook amendementen van het Thematisch Netwerk Internationaal worden dan besproken. De amendementen die na deze deelsessie overblijven, worden plenair behandeld tijdens de ALV op 12 december. Leden dienen zichzelf te registreren via MijnVVD om deel te kunnen nemen aan deze sessie.

Eventuele vragen kunnen gericht worden aan de secretaris via het hierboven genoemde mailadres.

Veel succes met amenderen en graag tot snel!

Stuurgroep TND