Het Tien Punten Plan Defensie aangeboden aan oud-Minister van Buitenlandse Zaken Uri Rosenthal

Op 18 juni jl. hebben Jost van Duurling en Niek Lobé namens het Thematisch Netwerk Defensie, het Tien Punten Plan Defensie aangeboden aan oud-minister van Buitenlandse Zaken Uri Rosenthal.

Uri is voorzitter van de commissie die is belast met het schrijven van het VVD-programma voor de aankomende Tweede Kamerverkiezingen. Onze Tien Punten zijn voortgekomen uit een intensieve periode van discussie en schrijven met een grote groep enthousiaste VVD’ers. Ook hebben we constructief samengewerkt met onze partners van het Thematisch Netwerk Internationaal. We zijn ervan overtuigd dat de Tien Punten een plekje vinden in het uiteindelijke programma. De onderliggende stukken hebben we op een USB-stick gezet, zodat de Commissie ook hier inspiratie uit kan putten. Het is helder dat we veel te verliezen hebben. Investeren in veiligheid is geen keuze, maar een voorwaarde voor het kunnen leven in vrede en vrijheid. Deze boodschap blijven we herhalen!