Werkbezoek Koninklijke Marechaussee

Op zaterdag 16 februari 2019 heeft het Thematisch Netwerk Justitie & Veiligheid (J&V) een werkbezoek gebracht aan de Koninklijke Marechaussee (KMAR). Het Thematisch Defensie was daarbij ook vertegenwoordigd.

Het Thematisch Netwerk J&V heeft een inhoudelijk sterk werkbezoek georganiseerd aan de KMAR. De Plaatsvervangend commandant van de KMAR, Generaal-Majoor Vincent Egbers, gaf een inleidende presentatie over het brede werkveld van de KMar. Daarna werd in een interactieve workshop zeer realistisch het werkveld van de BSB getoond. Na de lunch werd een bezoek gebracht aan de KMar Brigade te IJmuiden die als werkveld Noord-Holland heeft.

Kortom, een inhoudelijk goed bezoek met diverse raakvlakken voor meerdere Thematisch Netwerken binnen de partij. In het verlengde hiervan heeft de voorzitter TND en het bestuur TN  J&V afgesproken om in de nabije toekomst gezamenlijk een activiteit te organiseren.

Een uitgebreid verslag van dit werkbezoek is te vinden op de site van het TN J&V